"Povodím Svinky"    trasa č. 5873 zelená

Ľubovec (rázcestie cyklotras) - Radatice (rázcestie cyklotras) - Janov - Bzenov (rázcestie cyklotras) - Rokycany (rázcestie cyklotras)- Kojatice - Svinia - Jarovnice - Uzovské Pekľany - Renčišov - Magura - Lačnov - Lipovce - Šindliar - Fričovce - Široké - Víťaz - Ovčie - Hrabkov - Klenov (rázcestie cyklotras)- Miklušovce - Sedlice - Suchá Dolina - Ľubovec (rázcestie cyklotras)

celková dĺžka: 85 km
náročnosť: REKREA
  SPORT
úsek: Renčišov - Búče - Lačnov

zjazdnosť: cestné bicykle
  horské bicykle
Bzenov

Charakter:

Vedie v Šarišskej vrchovine prevažne povodím rieky Svinka po štátnych cestách II. a III. triedy.

Východiskom cyklotrasy je autobusová zastávka na dolnom konci obce Ľubovec, kde je rázcestie so žltou cyklotrasou údolím Svinky, ktorá vedie do Obišoviec a Kysaku. Trasa vedie proti prúdu rieky Svinka, neblaho známej potopou v Jarovniciach, po štátnej ceste do obce Radatice, kde na križovatke pred obecným úradom umiestnenom v opravenom kaštieli sa stretáva so Šarišským cyklookruhom (zelená trasa 5872), trasa pokračuje po štátnej ceste do obce Janov, známej sochárskymi plenérmi a galériou sôch v prírode od neb. majstra Šarišského. Ďalej pokračuje do obce Bzenov a za ňou na križovatke štátnych ciest je rázcestie cyklotras s modro značenou Karpatskou cyklocestou, ktorá vedie z Prešova cez Margecany, Rožňavu, do Maďarského Agteleku. Tu trasa odbočuje vľavo a súbežne s modrou pokračuje do obce Rokycany, kde za pohostinstvom odbočuje vpravo a vedie do obce Kojatická dolina po poľnej ceste. Od farmy pokračuje po asfaltovej ceste cez Kojatice do Obce Svinia, kde pretína štátnu cestu I. triedy č.18 a stále proti prúdu Svinky pokračuje cez Lažany do Jarovnic,známych záplavami z leta v r.2000 kde sú tri kostoly a renesančný kaštieľ z r. 1770. Odtiaľ pokračuje cez Uzovské Pekľany do Renčišova, kde pod lyžiarskymi vlekmi opúšťa asfalt a stúpa okolo lyžiarských vlekov strediska Búče, k vrcholovej stanici vlekov, okiaľ klesá lesnou cestou do obce Lačnov, ktorá je vstupom do do mikroregiónu Lipovce, kde pri kaplnke vchádza na asfaltovú štátnu cestu a po nej klesá okolo Jaskyne Zlá Diera do obce Lipovce známej mnohými minerálnymi prameňmi, najznámejší jeSalvator , ktorý sa v miestnom závode plní do fliaš. Je tu možná odbočka k Lačnovskému Kaňonu a prírodnej rezervácii Kamenná Baba. Sú tu aj dostatočné ubytovacie a stravovacie kapacity v miestnych hoteloch a penziónoch. Trasa pokračuje klesaním do obce Šindliar, kde sa za potokom nachádza ďalší známy minerálny prameň Sultán. Za obcou je známa Kopytovská Dolina. Trasa klesá po prúde Kopytovského potoka do Fričoviec, kam sa dostane popod diaľnicu a pri zrekonštruovanom kaštieli, v ktorom je hotel a reštaurácia sa odbočuje vpravo na štátnu cestu I. triedy, po ktorej pokračuje do obce Široké, kde odbočuje na cestu II. triedy, po ktorej vedie do obce Víťaz. Tu odbočuje vľavo a vedie do obce Ovčie cez ktorú pokračuje do obce Hrabkov. Odbočuje vpravo a tiahlym kopcom stúpa na Banský Vrch, kde sa zasa napája na modrú Karpatskú cyklocestu, ktorú po kilometri opúšťa a pri autobusovej zastávke nad obcou Klenov odbočuje vľavo a klesá do obce Klenov. Odtiaľ po prúde Sopotnice pokračuje do obce Miklušovce, za ktorou pri kameňolome opúšťa Sopotnicu a stúpa do obce Sedlice, za ktorou sa cez ďalší kopec dostáva do Suchej doliny, kde opúšťa povodie Sopotnice a cez kopec klesá serpentínami do obce Ľubovec, za ktorou sa zasa dostáva k Svinke a tým uzatvára okruh.

Ľubovec - Radatice - Janov - Bzenov - Rokycany - Kojatice - Svinia - Jarovnice - Uzovské Pekľany - Renčišov - Magura - Lačnov - Lipovce - Šindliar - Fričovce - Široké - Víťaz - Ovčie - Hrabkov - Klenov - Miklušovce - Sedlice - Suchá Dolina - Ľubovec