"PAVLOVSKÁ CYKLOTRASA" trasa č. XXX modrá

Prešov Sekčov (pri Lidli)) - Šalgovik - Terjakovce - Podhradik - kameňolom Borovnik - nad Pavlovcami (rázcestie cyklotras))

celková dĺžka: 17 km
náročnosť:   SPORT

zjazdnosť: horské bicykle

Charakter:

Cyklotrasa je nastupnou trasou z Prešova k cyklotrase Alžbeta
Prechádza severnou časťou Slanských vrchov.

Východiskom cyklotrasy je cyklocestička pri križovatke v blizkosti OC LIDL na Sekčove, miestnej časti Prešova.
Cyklotrasa začína stúpať zo Sekčova na Šalgovik, odkiaľ krátko klesá a následne stúpa cez Terjakovce nad byvalu farmu, odkiaľ sklesa nad obec Vyšná Šebastova, kde na križovatke odbočuje vpravo a mierne stúpa do obce Podhradík, kde odbočuje vľavo na terennú spevnenu cestu cestu, ktorá sa neskôr mení na prírodnu a stúpa v ústrety Slanským vrchom po odbočke vpravo následuje prudké stúpanie, ktoré sa v lese zmierni a trasa pokračuje zvlneným profilom do byvalého lomu Borovník, Tam sa napája na starú asfaltovú cestu, ktorá klesá do Lipníkov, trasa však odbočuje prudko vpravo ( pozor chýba cyklosmerovník ) a stúpa po asfaltovej ceste okolo odpočinkového miesta s prameňom k razcestiu nad Pavlovcami, (pri lesnom sade) kde končí a napája sa na cyklotrasu Alžbeta.